Meri ja Uusikaupunki -näyttely Crusellissa

Uudenkaupungin merihistoriallinen yhdistys täyttää tänä vuonna 30 vuotta ja juhlistaa vuotta mm. merellisellä näyttelyllä Meri ja Uusikaupunki. Näyttely esittelee runsaan esineistön ja valokuvamateriaalin avulla sitä, mikä merkitys merellä on Uudellekaupungille ollut ja on vieläkin. Esillä on runsaasti meri-aiheisia maalauksia, merenkulkuun ja kalastukseen liittyvää esineistöä ja valokuvamateriaalia. Näyttelyssä esitellään mm. yhdistyksen tämän hetken kirjaprojekteja: Kalastuksen historia, Port Caledonia -laivan vaiheet ja haaksirikko sekä Sundholman alueen historia.

Näyttely on avoinna 4.-28.3.2024 Kulttuurikeskus Crusellissa (Kullervontie 11A, Uusikaupunki) arkisin (ma-ke ja pe) 10-16 sekä torstaisin 10-18.

Näyttelyyn on vapaa sisäänpääsy.