Uuskaupunkilaissi puupaatei

Uudenkaupungin merihistoriallisen yhdistyksen kustantama kirja uusikaupunkilaisista puuveneistä ja veneenrakentajista on valmistunut.

Kirja kertoo puuveneistä ja niiden suunnittelijoista ja rakentajista runsaan sadan vuoden ajalta 1800-luvun lopulta 1970-luvulle saakka. Kirjassa ovat mukana kaikki tuon ajan uusikaupunkilaiset veneenrakentajat ja veneveistämöt. Alueellisesti kirja kattaa koko nykyisen Uudenkaupungin.

Kirjan kuvitus on runsas ja monipuolinen. Mukana on paljon kuvia, joita ei ennen ole julkaistu. Taiteilija Yrjö Varjanteen akvarellit tuovat myös lisänsä kirjan ulkoasuun.

Kirjan on kirjoittanut Uudenkaupungin merihistoriallisen yhdistyksen puheenjohtaja Matti Jussila ja sen on kustantanut yhdistys.

Kirjan myyntihinta on 42 € ja sitä on myynnissä Vason näyttelytilassa Pakkahuoneentorilla. Myöhemmin kirjaa tulee myyntiin mm. Uudenkaupungin museoon ja yhteispalvelupiste Passariin.

Kirjan kirjoittaja, Uudenkaupungin merihistoriallisen yhdistyksen puheenjohtaja Matti Jussila