Uudenkaupungin veteraanimatrikkeli

Vakkasuomalaista veteraanitietoa talteen ry on julkaissut vuonna 2013 matrikkelin Uudenkaupungin viime sotien veteraaneista ja rintamalotista. Kirjassa on kaikkiaan 544 sivua ja veteraanien matrikkelitietojen lisäksi kirjassa on monipuoliset artikkelit mm. asekätkennästä, suojeluskunta- ja lottatoiminnasta.

Kirjan julkaissut yhdistys purettiin vuoden 2013 lopussa ja siinä yhteydessä jäljellä olevat kirjat luovutettiin kunkin kunnan kotiseutuyhdistyksille. Uudenkaupungin merihistoriallinen yhdistys sai haltuunsa loput kirjat. Näidenkin kirjojen myyntituloista tullaan aikanaan luovuttamaan suuri osa veteraanien hyväksi.

Kovakantisen kirjan hinta on 30€. Sitä on myynnissä Uudenkaupungin matkailutoimistossa. Kirjaa voi myös tilata yhdistyksen sihteeriltä (mari.jalava (at) uusikaupunki.fi), jolloin kirjan hintaan lisätään 10€ postituskulut.

Uudenkaupungin veteraanimatrikkelin sisällysluettelo (1. sivu)
Uudenkaupungin veteraanimatrikkelin sisällysluettelo (2. sivu)
Uudenkaupungin veteraanimatrikkelin sisällysluettelo (3. sivu)